Handicap

cybersquad Home Forum Forum Handicap

Étiqueté : 

Handicap

• Skaterboy
    Participant

Ik heb een fysieke handicap en word daarom gepest

Répondre
    | 2 984 views | 6 comments
    JoaquinG
    Participant

Heb je al geprobeerd om met vrienden, ouders of professionelen hierover te praten? Dit helpt al zeker veel. Daarnaast hangt de situatie er ook wat vanaf, als je bijvoorbeeld een leerling/student bent op een school kan je altijd terecht bij je titularis of leerlingen/studentenbegeleiding. Deze mensen staan altijd klaar voor je vragen met antwoorden, steun en oplossingen.

Heb je nog andere vragen? Dan kan je deze nog altijd stellen in het forum.

Répondre
    Skaterboy
    Anonyme

Ja ze blijven me pesten

Répondre
    SandroX
    Anonyme

Ik werd vroeger ook gepest en vertelde dat aan de zorgleerkracht. Die heeft dan met mijn ouders en het CLB gepraat. Dan is er een gesprek geweets met de pesters. Ze zagen in wat ze deden en zijn toen gestopt. Denk nie dat ze gingen stoppen had ik niets gezegd. Dus zeker met iemand over praten. Best een volwasene

Répondre
    Jolien
    Coach

Hey,

Hier werden al super goeie tips gegeven!

Je geeft aan dat je al bent gaan praten iemand … maar dat er niets veranderd is … =>  Dat is natuurlijk een heel lastige situatie.

Stel dat je nog eens zou gaan praten met iemand over je probleem. (leerkracht, ouders, CLB,..) Misschien moet je tijdens dat gesprek heel duidelijk aangeven wat je graag zou willen dat er gebeurt.  Bijvoorbeeld:

=> Wil je graag een gesprek aangaan met de pesters en wat zou je hen graag willen zeggen? Misschien kan je iemand vinden die je daarin kan helpen of steunen.

=>OF zou je graag een groepsgesprek voeren over het onderwerp ‘pesten’. Dan kan je dat eventueel aangeven aan de leerkracht dat je bewust over jouw situatie wil praten of net niet. Over jou: Dan kan jij starten met “ik wil iets zeggen aan de groep” en dan kan het groepsgesprek van daaruit verder. Niet specifiek over jou: Dan kan het groepsgesprek in het algemeen gaan over ‘pesten’ en kan je zelf kiezen of je iets over je eigen situatie in de groep wil gooien.

=> Uit mijn ervaring weet ik ook dat die pesters meestal personen zijn die jou eigenlijk niet zo goed kennen. Dus soms helpt het om iets te doen met de hele groep, zodat iedereen elkaar beter leert kennen.

=> Wat ik zelf al eens gedaan heb: Ik ben op een keer recht naar mijn pester gestapt en gevraagd “ Waarom doe jij eigenlijk zo gemeen? En wat is het probleem eigenlijk?” JA, daar was hij zo van verschoten dat hij ook niet echt wist wat te antwoorden. Hij deed een beetje alsof hij helemaal van niets wist. Eerst irriteerde mij dat enorm … Maar we zijn wel blijven verder babbelen én sindsdien deed hij helemaal anders en nam hij het zelfs op voor mij!

Dit zijn nu allemaal tips over ‘hoe we de pesters kunnen stoppen’ … maar twijfel vooral niet aan jezelf en praten kan ook gewoon opluchten. Want … je kan het allemaal eens vertellen en hoe meer je praat hoe meer verhalen je misschien kan horen van anderen die hetzelfde meemaken. En dat werkt versterkend!

Tja het is allemaal niet zo simpel natuurlijk …. Maar …..Hopelijk ben je hier al iets mee?

Zoniet , laat maar horen, we zoeken samen verder 😉

• Cette réponse a été modifiée le il y a 3 années et 9 mois par Jolien.
    • Cette réponse a été modifiée le il y a 3 années et 9 mois par Jolien.
    Répondre
    Skaterboy
    Anonyme

Jolien

‘t clb is deel van het probleem ze maakte me mentaal beperkt op papier omdat ik een fysieke beperking heb scoor ik blijkbaar laag op ‘t performantisch. Naar een psycholoog geweest daar was ik normaal begaafd. Zij hield rekening met mijn fysieke handicap.

Répondre
    Jolien
    Coach

Hey,

Jouw probleem klinkt best complex …

Misschien heb je wel zin in een persoonlijk gesprek? Dat kan via de chat morgen.  Elke woensdag van 14u tot 17u kan je chatten en kan je je probleem iets gedetailleerder uitleggen. Zo hoef je ook geen persoonlijke zaken te schrijven die iedereen kan lezen. Chatten kan ook anonmiem!

Aarzel dus morgen zeker niet om een gesprek aan te gaan in de chat. Dat kan door bovenaan (in de balk) op “chat met een professionele coach” te klikken. Hopelijk kan je daar nog wat mogelijkheden  uithalen om jouw situaties aan te pakken of er mee om te gaan …

Wil je liever niet chatten, ook goed! Dan blijven we hier nog wat verder zoeken en babbelen als je dat wil …

Ik lees het wel 😉

Répondre
7 sujets de 1 à 7 (sur un total de 7)
Répondre à : Handicap
Mes informations :