Iemand bedreigd om naaktfoto te verspreiden van mij

cybersquad Home Forum Forum Iemand bedreigd om naaktfoto te verspreiden van mij

Étiqueté : , ,

Iemand bedreigd om naaktfoto te verspreiden van mij

• B
    Anonyme

Ik had contact met een meisje al 3-4 dagen. En normaal doe ik dit niet met mensen die ik niet ken maar ik had lik geen besef op dat moment. En ik werd gespamd met ik heb je naaktfoto en al je volgers van insta. Ik ga alles doorsturen naar je volgers en de mensen die je kent en ook gewoon online gooien. Help de persoon heeft echt naaktfoto van mij.

Répondre
    | 413 views | 1 comments
    querine
    Coach

Dag B,

Wat je meemaakt is echt niet fijn, ik hoop dat je intussen hulp hebt gevonden. Ik geef je graag nog wat tips om je te helpen.

Dreigt de persoon om jouw foto’s openbaar te maken als je niet betaalt of nieuwe foto’s maakt? Indien dit het geval is, dan ben je slachtoffer van sextortion.

Hierover kan je meer informatie vinden op volgende link: Sextortion (childfocus.be). 

Indien de persoon niets vraagt in tegen partij, dan spreken we over grensoverschrijdende sexting. Grensoverschrijdende sexting (childfocus.be)

Beiden zijn strafbaar! Dit kan je zeker ook aan hen zeggen. Je mag hiervoor ook zeker naar de politie gaan om klacht in te dienen. Daarvoor zal je bewijsmateriaal nodig hebben, maak daarom screenshots van de gesprekken en profielen. Indien het kan, kan je ook de URL-link van zijn profiel bewaren om aan de politie mee te geven.

Ga niet in op zijn/haar bedreigingen, betaal dus niet of maak geen nieuwe foto’s. Het kan zijn dat die persoon toch beslist om de foto te verspreiden en/of steeds meer geld/foto’s vraagt. Er is geen garantie dat het betalen of nieuwe foto’s maken, de bedreigingen stop zetten.

Blokkeer zijn of haar profiel op alle kanalen waarop je met die persoon sprak.

Rapporteer zijn of haar profiel en ook naaktfoto’s (indien je die nog in jullie chat ziet) op alle kanalen waarop jullie een gesprek hadden. Zo kan het platform in kwestie actie ondernemen om zijn of haar profiel weg te halen.

Indien je nog over jouw naaktfoto beschikt, kan je deze (veilig) downloaden op Take It Down (ncmec.org). Deze site zal je proberen helpen met het verwijderen van jouw naaktbeelden.

Praat erover, je bent niet alleen! Probeer steun te vinden bij een Max (een volwassene vertrouwenspersoon), dit kan een ouder, familielid, klas of hobbyleerkracht zijn,… zodat zij jou kunnen verder helpen. Indien dit moeilijk idvoor jou, kan je zeker ook gratis bellen naar Child Focus via het noodnummer 116000. We helpen je graag verder! Ik ben ook bereikbaar tijdens de openingsuren van de chat, als je dit graag wenst en er verder over wilt praten.

Weet dat de fout bij die persoon ligt en je niet schuldig bent!

Ik wens je heel veel moed toe,

Warme groeten,

coach

Répondre
2 sujets de 1 à 2 (sur un total de 2)
Répondre à : Iemand bedreigd om naaktfoto te verspreiden van mij
Mes informations :