This search form (with id 1) does not exist!

Naaktfoto

Homepage Forum Forum Naaktfoto

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand door AvatarRonny.

Naaktfoto

Gast

Ik zit in een chatgroep met onze vriendengroep en iemand heeft een naaktfoto van een meisje uit onze school doorgestuurd. Ik ken het meisje en ze is eigenlijk heel gevoelig. Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren. Ik wil niet dat mijn vrienden mij gaan uitsluiten

Reageer
    Gast

Hey Rocky, misschien moet je hierover eens praten met een leerkracht of een leerlingbegeleider. Een naaktfoto doorsturen mag niet, dat is zelf strafbaar. Zeker niet in meegaan!

Reageer
    Gast

Ik ga akkoord met het advies van Ano2004! Naaktfoto’s rondsturen is verkeerd en strafbaar. Je hebt dus de juiste reflex gehad om hier advies te vragen. Als je de mensen in de chatgroep goed kent, kan het misschien geen kwaad om hen te laten weten dat het niet oke is om zoiets te doen. Dat hoeft niet per se iedereen in de groep te zijn – je kan ook een priv√©berichtje sturen naar de mensen uit de groep die je het meeste vertrouwt. Vraag hen wat zij ervan denken en vertel wat je er zelf van denkt. Misschien blijkt wel dat ze het zelf geen goed idee vinden! Als je dat liever niet doet, kan je het zeker bespreken met een leerkracht, leerlingenbegeleider of medewerker op school die je vertrouwt. Zij zullen je zonder twijfel helpen.

Reageer
    Bijdrager
    Bijdrager

Hey Rocky, ga niet mee in het doorsturen van foto’s. Geen enkele foto mag zonder toestemming genomen of doorgestuurd worden. Meld dit zeker aan de leerkracht van uw klas of zorgleerkracht van de school. Je kan ook steeds om raad vragen op het nummer van Child Focus, 116 000. Kan volledig anoniem.

Reageer
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Naaktfoto
Mijn informatie: