Mijn klas heeft de pest aan mij…

cybersquad Home Forum Forum Mijn klas heeft de pest aan mij…

• Ce sujet contient 12 réponses, et a été mis à jour pour la dernière fois par hoop dat je hier iets aan hebt, il y a 1 année et 11 mois.

Mijn klas heeft de pest aan mij…

• Yelikeee
    Participant

<span style=”font-size: 100%;”>Dag allemaal</span>

Ik heb een soort van probleem…

De voorlaatste dag van de verlengde vakantie vroegen mijn klasgenoten in de klasgroep op Whattsapp of ik de antwoorden  van de STEM-taak wou doorsturen. Het was meer bevelen dan vragen. Ze zeiden zo als je dat niet doet ben je gay ma ik heb daar niks tegen dus ik zei gewoon: ‘dan ben ik maar gay.’ En zo ging het voort en het liep uit tot ‘stiekem is ze een jongen’ enzo (ik heb het uiterlijk van een jongen maar ben een meisje). Toen hebben ze mij uit de groep gezet. Dinsdagmiddag moesten we zonder toezicht in de klas eten en toen hebben ze mandarijnschillen op mij gegooid. Wat moet ik doen? Ik ga niet naar CLB of ouders of klastitularis want dan zeggen ze aan iedereen dat ik een snitcher ben.

Répondre
    | 46 825 views | 12 comments
    JoaquinG
    Participant

Dag Yelikeee

Dit is inderdaad een niet zo leuke situatie. Het feit dat je voor jezelf opkomt is al zeker iets héél positief, je maakt je eigen taken en bent zelfstandig. Wat je zeker moet onthouden is dat je ook naar het CLB kan gaan en vragen dat ze dit anoniem behouden of voor zichzelf. Zij kunnen dan met jou bekijken wat de mogelijke oplossingen zijn zonder dat je klasgenoten dit weten. Anderzijds kan je ook altijd naar een externe psycholoog gaan maar onthoudt wel dat deze psycholoog geen inspraak heeft op het gebeuren in de school.
    Een minder leuke oplossing, maar wel een die ik zelf op sommige situaties heb toegepast, is om dit allemaal te negeren. Pesters hebben er namelijk baat aan dat de gepeste hierop reageert, gebeurt dit niet dan zal de pester niet veel zin meer hebben om nog verder te gaan na een bepaalde periode. Maar blijf je zelfstandige zelf en blijf sterk in je schoenen staan.

Répondre
    Ju
    Anonyme

Hey,

Het lijkt me niet fijn wat er nu met je gebeurt.

Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt.

Misschien kan je een berichtje sturen naar de leerlingenbegeleider of de klassenleraar via Smartschool?

Je kan ook een brief schrijven en dan aan de leraarskamer vragen of ze die in het vakje van de leerlingenbegeleider of de klassenleraar willen leggen?

Je kan dan ook vermelden dat je bang bent een ‘snitcher’ genoemd te worden.

Ik weet dat leerkrachten manieren hebben om dit te vermeiden.

Je kan ook naar een andere leerkracht gaan als je die beter vertrouwt.

Répondre
    zanko
    Anonyme

laat ze maar lekker zegen dat je een snitcher bent je weet van je zelf dat je dat niet bent.

Als ik jou was zou ik het gaan zegen tegen de leerlingenbegeleiding en zij zullen er dan kortmette me maken.

Répondre
    antwoord
    Anonyme
    gsfd
    Anonyme

SEEESSSSSS SSUUURREEEE!!!!!!

Répondre
    antwoord
    Anonyme
7 sujets de 1 à 7 (sur un total de 13)
Répondre à : Mijn klas heeft de pest aan mij…
Mes informations :