Luistert je gsm dingen af?

cybersquad Home Forum Forum Luistert je gsm dingen af?

Luistert je gsm dingen af?

• RB
    Anonyme

Mijn mama zegt steeds dat haar gsm haar afluistert. Is dat waar?

Répondre
    | 2 545 views | 4 comments
    amelia06
    Anonyme

ik weet dat niet maar ik denk dat de camera kan filmen. ik let altijd op als ik in de badkamer staat 😉

Répondre
    JoaquinG
    Participant

Ik kan hierop geen ja of neen antwoorden. Er zijn bijvoorbeeld wel studies geweest waarbij mensen expliciet een aantal woorden vaker opnoemen over ene bepaalde periode en dan bekijken wel advertenties men krijgt. Het resultaat was niet meteen slecht en er kwamen geen advertenties over de opgenoemde woorden. Toch is het beter om veilig te blijven en op je hoede te blijven.

Bron: https://www.welivesecurity.com/2020/02/24/is-your-phone-listening-to-you/

• Cette réponse a été modifiée le il y a 3 années et 9 mois par JoaquinG. Raison: aanvulling
    Répondre
    Ju
    Anonyme

Hey,

Dit is alleen mogelijk als je apps downloadt die toestemming hebben tot je microfoon (en eventueel je camera).

De meeste apps zouden hier geen misbruik van maken.

Ik zou wel opletten met apps die er verdacht uitzien en vragen om toegang tot je microfoon.

Normaalgezien zal je gsm je dus niet afluisteren.

Wat wel eens gebeurt, is dat de spraakassistent per ongeluk aangaat, omdat ze denkt dat je bijv. hallo Google hebt gezegd.

Die gegevens worden wel anoniem gemaakt, maar het kan gebeuren dat medewerkers van bijv. Google wat je gezegd hebt te horen krijgen.

Als je mama zeker wilt zijn dat ze zeker niet afgeluisterd wordt, kan ze misschien spraakassistenten verwijderen.

Bij instellingen kan je ook altijd vinden welke apps toegang hebben tot je microfoon. Je kan die apps dan ook die toegang ontzeggen. Het kan wel zijn dat een app dan niet meer (goed) werkt.

Répondre
    Mattias
    Anonyme

Ja, dit kan, als je malware binnen krijgt (dit kan via apps, e-mail, online links en gewoon door websites op het internet) daarom is het belangrijk om een anti virus te hebben op al je toestellen. Ook Siri, Google assistent, Google home,… kunnen afluisteren als je ze triggerd door per ongeluk iets te zeggen dat lijkt op hey siri, hey google,…, de dingen die hiet opgenomen worden kunnen mogelijks worden opgenomen, maar niemand kan zomaar naar deze opnames luisteren. Dus het beste is om gewoon een anti virus te installeren en siri of google assistant uit te zetten als je hier niet comfortabel mee bent

Répondre
5 sujets de 1 à 5 (sur un total de 5)
Répondre à : Luistert je gsm dingen af?
Mes informations :