Kinderwens

cybersquad Home Forum Forum Kinderwens

Kinderwens

• Eva
    Anonyme

Hy, ik weet dat dit geen onderwerp is die hier wordt besproken maar ik wou graag de mening weten van leeftijdsgenoten of dit hoop ik toch. In mijn omgeving reageren mensen hier heel negatief op omdat ik nog maar 16 ben. Maar ik wil zo graag een kindje… 2 jaar geleden werd ik seksueel misbruikt, ofja ik werd bedreigd voor naaktfoto’s, waardoor ik nu grote schrik heb voor zo goed als alle mannen behalve mijn vriendje dan… dat is ook een reden waarom ik een kindje wil en omdat ik verantwoordelijkheid wil opnemen, iets wil hebben van mezelf, iets om voor te zorgen. Alleen ik heb momenteel vooral een online relatie met mijn vriend omdat het een lange afstandsrelatie ik zie hem 2 tot 3 keer per jaar omdat mijn ouders zo tegen mijn relatie zijn. Dus wees aub eerlijk als u een mening zou willen geven, het maakt me niet uit dat u het afkeurt, maar wees aub gewoon eerlijk. Alvast bedankt

Répondre
    | 1 081 views | 2 comments
    Niels Van Paemel
    Participant

Hey Eva,

Geen evidente vraag die je hier stelt, maar wel goed dat je hiermee niet blijft zitten. En bij de Squad ben je dan aan het juiste adres! Eerst en vooral… bedankt om je verhaal delen, dat is niet vanzelfsprekend. Bedreigd worden voor naaktfoto’s, dat is écht niet ok. Bij Child Focus openen we elk jaar meer en meer soortgelijke dossiers. We noemen dat ‘sextortion’ (seksuele afpersing). Als je wil kan je daar op deze website meer over lezen en vergeet niet dat je ons altijd kan bellen (of chatten met een coach op de vaste tijdstippen). Ik kan dus begrijpen dat zo iets nogal op je inhakt. En dat dat voor vertrouwens ‘issues’ kan zorgen naar jongens toe. En ook de website over seksueel geweld kan nuttig zijn. Er is zelfs een chat voor slachtoffers van seksueel geweld.

Maar goed, dat wilt uiteraard niet zeggen dat je daarom zomaar voor het moederschap moet gaan, want het ene staat uiteraard los van het andere. In alle eerlijkheid begrijp ik dat je ouders en omgeving je afraden om op 16-jarige leeftijd een kind te krijgen. Dit is namelijk absoluut niet zonder risico. Zowel mentaal (er komen heel wat zorgen bij het moederschap kijken) als fysiek (op je zestiende ben je misschien nog niet 100% volgroeid).

Daarnaast is er echt wel niets mis met je moederwens, en je redenen zijn nobel en begrijpbaar. Verantwoordelijkheid willen dragen en willen zorg dragen. Maaaaaar toch zou ik je aanraden om die zwangerschap nog een aantal jaren uit te stellen. Want het grootste deel van het woord ‘verantwoordelijkheid’ is dan ook ‘verantwoord’. Verantwoorde keuzes maken en misschien zelfs wachten tot:

• je financiëel onafhankelijk bent en onderdak kunt bieden aan een kind
    • je zeker bent dat je fysiek een zwangerschap aankan
    • je met je vriend dit écht hebt doorgepraat (en jullie relatie misschien ook iets steviger is dan elkaar 2 – 3 keer per jaar zien)

Mijn eerlijke mening? Geef die kinderwens niet op, maar wacht er nog even mee. Zijn er geen andere, veiligere alternatieven om je verantwoordelijk te voelen? Ik denk aan vrijwilligerswerk, gaan babysitten? Of ben je een dierenvriend? Dan kan je misschien naar het asiel gaan om met de honden te gaan wandelen op regelmatige basis?

Hopelijk ben je hier iets mee… weet dat je echt niet alleen bent in die situatie. Op de website van Fara kan je heel wat informatie vinden rond dit thema, dus ga zeker eens kijken!

Groetjes,

Niels

p.s.Eva vroeg specifiek naar antwoord van een van de coaches… maar dit blijft ook een Squad topic. Alle eerlijke meningen blijven welkom, zolang ze maar niet kwetsend of veroordelend zijn!

Répondre
    Family issues
    Anonyme

<span style=”font-size: 150%;”>family issues</span>

Répondre
3 sujets de 1 à 3 (sur un total de 3)
Répondre à : Kinderwens
Mes informations :