Onlangs is heel mijn sociale media gehackt, door wie weet ik niet. Ik weet wel dat deze persoon foto’s heeft van mij, die in mijn foto album stond snapchat. Foto’s die iets seksueler zijn en nooit de bedoeling was dat iemand deze te zien kreeg. Deze persoon stuurde met het acc waarmee hij/zij me gehackt heeft mijn foto’s door. Ik weet dus zeker dat deze persoon ze heeft. Er werd niet gedreigd. Ik ben heel erg bang. Ik weet niet wat deze persoon nog allemaal heeft van foto’s/gegevens van mij. Ik heb de politie ingelicht maar loop continue met een soort schaduw over me heen. Het was nooit de bedoeling dat iemand deze foto’s te zien kreeg en door een hacking heeft iemand deze dus. Ik ben er nochtans zeer voorzichtig mee..
ik voel me alleen en angstig en leef met een zwaarte. Het blijft in mijn hoofd spoken en ik weet niet wat ik er nog mee moet doen. Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt? Moet ik me schuldig voelen? Ik weet het allemaal eventjes niet meer…
Je moet zeker een aantal zaken in je achterhoofd houden. Je hebt al zeker een goede en sterke stap gezet om de politie in te lichten, dat is al zeker belangrijk. Daarnaast als je echt met zware gedachtes blijft is het altijd goed om hierover met iemand te praten. Je ouders (als jullie een goede band hebben) of vrienden die je echt volledig kan vertrouwen, maar probeer deze contacten te beperken zodat dit zich niet verspreidt. Iedereen heeft kans om gehackt te worden, dat is spijtig genoeg de waarheid, je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn in de digitale wereld. Dit betekent dus dat er helemaal niets te wijten is aan jou, jij hebt je best gedaan om veilig te blijven en dat is goed.
En neen je moet je helemaal niet schuldig voelen, er zijn nog vele mensen die intieme foto’s opslaan op hun snapchat of andere albums, dit is volkomen normaal. Jij bent totaal niet in de fout en dat moet je zeker bijhouden.
Cette réponse a été modifiée le il y a 4 années et 1 mois par JoaquinG. Raison: Spellingsfouten/tekstcontrole
Als je pikante foto’s wilt bijhouden van jezelf/ andere mensen is het veiliger om deze op te slaan op je gsm zelf en niet op sociale media. Je kan op veel gsm’s foto’s verborgen maken dat deze in een apart mapje staan, of een app downloaden waar je foto’s en video’s kan opslaan zonder dat deze in je foto album verschijnen. Op zo’n apps kan je meestal ook een code zetten zodat niet iedereen die in je gsm kan deze foto’s kan openen