Répondre à : Instagram

cybersquad Home Forum Forum Instagram Répondre à : Instagram

Diana
Participant

Hallo! Ik begrijp je situatie. Ik heb zelf wel eens in zo’n situatie gezeten en raad je dan ook aan om ten eerste, best geen contact met deze jongen te nemen. Hij is volwassen, en jij bent veel jonger. Het is vreemd van hem dat hij je contacteert en dat kan tot negatieve en soms onveilige situaties leiden. Op het gebied van Instagram zelf, denk ik dat je best dit doet:

1. Praat met je mama erover. Vertel haar waarom jij Instagram belangrijk vindt, maar vraag haar ook om uit te leggen waarom ze het verbiedt. Ik weet zeker dat jullie elkaar zullen begrijpen!
  2. Je kan overleggen met je mama of je wel op Instagram mag als je jouw account op “privé” zet. Zij kan je vast helpen daarbij. Als je account op privé staat, kan je zelf beslissen welke mensen je mogen volgen, omdat ze eerst een verzoek daarvoor moeten sturen. Je kan aan je mama vragen of zij hier samen met jou naar wil kijken, dan kunnen jullie samen kiezen wie je profiel mag zien. Ook kan je volgers later ‘verwijderen’, als je het verzoek eens aanvaard hebt, maar je je toch bedenkt.
  3. Ik zou trouwens ook bij berichten dit doen: samen kijken van wie je berichten krijgt. Als jullie beiden akkoord zijn met wie je wel mag chatten, dan kan je ook gewoon veilig met die mensen (bv. vriendinnen) sturen zonder dat je mama elk bericht moet zien.

Ik denk echt dat je Instagram toch zal mogen gebruiken als jij en je mama samen duidelijke afspraken maken! En als je mama toch liever heeft dat je helemaal niet op Instagram is, geen zorgen. Ze doet het voor je veiligheid en op een keertje zal ze je het teruggeven, geloof mij. Tot dan is het belangrijkste dat jullie het met elkaar kunnen vinden en eerlijk zijn tegen elkaar!

Veel geluk nog en veel liefs!