cybersquad Home › Forum › Forum › Mijn klas heeft de pest aan mij… › Répondre à : Mijn klas heeft de pest aan mij…

Dag Yelikeee
Dit is inderdaad een niet zo leuke situatie. Het feit dat je voor jezelf opkomt is al zeker iets héél positief, je maakt je eigen taken en bent zelfstandig. Wat je zeker moet onthouden is dat je ook naar het CLB kan gaan en vragen dat ze dit anoniem behouden of voor zichzelf. Zij kunnen dan met jou bekijken wat de mogelijke oplossingen zijn zonder dat je klasgenoten dit weten. Anderzijds kan je ook altijd naar een externe psycholoog gaan maar onthoudt wel dat deze psycholoog geen inspraak heeft op het gebeuren in de school.
Een minder leuke oplossing, maar wel een die ik zelf op sommige situaties heb toegepast, is om dit allemaal te negeren. Pesters hebben er namelijk baat aan dat de gepeste hierop reageert, gebeurt dit niet dan zal de pester niet veel zin meer hebben om nog verder te gaan na een bepaalde periode. Maar blijf je zelfstandige zelf en blijf sterk in je schoenen staan.