cybersquad Home › Forum › Forum › Ik voel me eenzaam › Répondre à : Ik voel me eenzaam
Hey,
Bedankt voor jouw berichtje, ik heb deze met aandacht gelezen.
Eerst en vooral wil ik je zeggen hoe naar ik het voor je vind, dat je je eenzaam voelt. Ik kan bergijpen dat je op zoek bent naar steun en aandacht, zelfs via TikTok of Roblox. Het is wel heel belangrijk dat je dit op een veilige manier doet. Ik kan begrijpen dat het fijn voelde om cadeaus en geld te krijgen van die man op Roblox, maar mensen die dit online doen, kunnen ook verkeerde bedoelingen hebben, ook al lijkt het eerst alsof ze aardig zijn.
Jouw begeleiders hebben jou vermoedelijk hiervoor willen beschermen. Ze maken zich waarschijnlijk zorgen maken over jouw veiligheid. Het kan namelijk gevaarlijk zijn om mensen die je online ontmoet, in het echt te ontmoeten, zeker als je die persoon niet goed kent. Soms doen mensen zich anders voor online dan ze in het echt zijn, en hierbij kunnen ze slechte bedoelingen hebben. Daarmee wil ik zeggen dat ze dingen kunnen doen, die helemaal niet veilig zijn voor jou. Jouw begeleiders hebben waarschijnlijk boos of bezorgd gereageerd omdat ze willen dat jij veilig bent.
Het is vooral belangrijk dat je een betrouwbare en volwassen persoon aansreekt, als je iemand ontmoet op het internet. Samen kunnen jullie bekijken of dit veilig kan verlopen. Die persoon zou je bijvoorbeeld ook kunnen aanduiden wat wel of niet veilig is.
Via deze link Veilig online (childfocus.be) kan je leuke spelletjes vinden waarbij er ook uitgelegd wordt hoe je veilig online kan surfen.
Ik geef jou ook graag organisaties mee die jouw misschien kunnen helpen met jouw eenzaamheid:
- http://www.trefpuntstan.be: zij organsieren activiteiten voor mensen met een beperking.
- verbindt – Dito vzw : Zij hebben ook een aanbod aan activiteiten.
- awel.be: hebben een telefoonlijn maar ook een forum waarbij je terecht kan om over jouw eenzamheid te praten.
- Nok Nok, goed in je vel hebben leuke testjes en oefeningen op hun website om jou goed te voelen in je vel.
Ik raad je ook aan om het aan jouw begeleiders te vertellen (als dat nog niet gebeurd is), dat je je soms eenzaam voelt. Zij zullen jou wellicht kunnen helpen met het zoeken naar nieuwe activiteiten, leuke spelletjes of dergelijke. Praten kan meestal al heel veel helpen. Blijf vooral niet alleen met jouw gevoelens.
Hou je goed!
Warme groeten,
Coach